Dungeon Generator  1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
FPluginNoticeMessage Struct Reference

#include <PluginNoticeSubsystem.h>

Public Attributes

FString Id
 
FString Severity
 
FString Title
 
FString Body
 
FString Url
 
FString MinEngineVersion
 
FString MaxEngineVersion
 
FString MinPluginVersion
 
FString MaxPluginVersion
 
FString SinceUtc
 
FString UntilUtc
 

Detailed Description

Author
Shun Moriya

This structure is an intermediate representation for evaluating and displaying "notification messages" obtained from external JSON within the Unreal Engine editor.

Within this plugin, notifications are limited to the following purposes:

  • Announcements of Breaking Changes
  • Warnings of Critical Compatibility Issues (potential build failures or malfunctions)

Messages introducing new features, roadmaps, or promotional content are not handled.

Each message is uniquely identified by an Id and read status is managed on the client side. Messages with the same Id are displayed only once, as a rule.

By specifying version conditions and validity periods, it enables a design where notifications are sent only to affected users.

破壊的変更または重大な互換性問題を通知するためのメッセージ定義。

本構造体は、外部 JSON から取得した「通知メッセージ」を Unreal Engine エディタ内で評価・表示するための中間表現です。

本プラグインにおいて通知は以下の用途に限定されます:

  • 破壊的変更(Breaking Change)の予告
  • 重大な互換性問題(ビルド失敗・動作不良の可能性)の警告

新機能紹介やロードマップ、宣伝目的のメッセージは扱いません。

各メッセージは Id によって一意に識別され、 クライアント側で既読管理されます。 同一 Id のメッセージは、原則として一度のみ表示されます。

バージョン条件や有効期間を指定することで、 「影響を受ける利用者のみに通知する」設計を可能にしています。


The documentation for this struct was generated from the following file: