Dungeon Generator
1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
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#include <DungeonActorSpawnDirector.h>
Public Member Functions | |
ADungeonActorSpawnDirector (const FObjectInitializer &objectInitializer) | |
virtual | ~ADungeonActorSpawnDirector () override=default |
virtual void | BeginPlay () override |
virtual void | Tick (float DeltaSeconds) override |
Protected Attributes | |
TObjectPtr< USceneComponent > | Root |
TArray< FDungeonSpawnActorParameter > | SpawnActorParameters |
float | SpawnIntervalTime = 60.f |
uint8 | MaxSpawnedActorsInWorld = 10 |
A spawner class that spawns actors at regular intervals. ADungeonActorSpawnDirector provides the ability to spawn actors in the game at specified intervals. The type of actor to be spawned and the probability of its occurrence are defined by the FDungeonSpawnActorParameter structure.
This class is used for spawn control with randomness and in situations where multiple types of actors are handled simultaneously. The spawn interval and parameters can be changed dynamically according to game progression or difficulty adjustment.
一定間隔でアクターをスポーンするスポナークラス。 ADungeonActorSpawnDirector は、指定された間隔でゲーム内にアクターを生成する機能を提供します。 スポーン対象となるアクターの種類や発生確率は、FDungeonSpawnActorParameter 構造体によって定義されます。
本クラスはランダム性を持つスポーン制御や、複数タイプのアクターを同時に扱う場面で使用されます。 ゲーム進行や難易度調整に応じて、スポーン間隔やパラメータを動的に変更することも可能です。
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explicit |
コンストラクタ
A spawner class that spawns actors at regular intervals. ADungeonActorSpawnDirector provides the ability to spawn actors in the game at specified intervals. The type of actor to be spawned and the probability of its occurrence are defined by the FDungeonSpawnActorParameter structure.
This class is used for spawn control with randomness and in situations where multiple types of actors are handled simultaneously. The spawn interval and parameters can be changed dynamically according to game progression or difficulty adjustment.
一定間隔でアクターをスポーンするスポナークラス。 ADungeonActorSpawnDirector は、指定された間隔でゲーム内にアクターを生成する機能を提供します。 スポーン対象となるアクターの種類や発生確率は、FDungeonSpawnActorParameter 構造体によって定義されます。
本クラスはランダム性を持つスポーン制御や、複数タイプのアクターを同時に扱う場面で使用されます。 ゲーム進行や難易度調整に応じて、スポーン間隔やパラメータを動的に変更することも可能です。
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overridevirtualdefault |
デストラクタ
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protected |
Maximum number of actors to spawn. If this number is exceeded, the spawner will not spawn actors
アクターをスポーンする最大人数 この人数を超えるとスポナーはアクターをスポーンしません
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protected |
ルートシーンコンポーネント
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protected |
Specify the class type of the actor to be generated and its probability of occurrence.
生成対象となるアクターのクラス型とその発生確率を指定して下さい。
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protected |
Interval to spawn actors
アクターをスポーンする間隔