Dungeon Generator  1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
ADungeonActorSpawnDirector Class Reference

#include <DungeonActorSpawnDirector.h>

Inheritance diagram for ADungeonActorSpawnDirector:

Public Member Functions

 ADungeonActorSpawnDirector (const FObjectInitializer &objectInitializer)
 
virtual ~ADungeonActorSpawnDirector () override=default
 
virtual void BeginPlay () override
 
virtual void Tick (float DeltaSeconds) override
 

Protected Attributes

TObjectPtr< USceneComponent > Root
 
TArray< FDungeonSpawnActorParameterSpawnActorParameters
 
float SpawnIntervalTime = 60.f
 
uint8 MaxSpawnedActorsInWorld = 10
 

Detailed Description

A spawner class that spawns actors at regular intervals. ADungeonActorSpawnDirector provides the ability to spawn actors in the game at specified intervals. The type of actor to be spawned and the probability of its occurrence are defined by the FDungeonSpawnActorParameter structure.

This class is used for spawn control with randomness and in situations where multiple types of actors are handled simultaneously. The spawn interval and parameters can be changed dynamically according to game progression or difficulty adjustment.

一定間隔でアクターをスポーンするスポナークラス。 ADungeonActorSpawnDirector は、指定された間隔でゲーム内にアクターを生成する機能を提供します。 スポーン対象となるアクターの種類や発生確率は、FDungeonSpawnActorParameter 構造体によって定義されます。

本クラスはランダム性を持つスポーン制御や、複数タイプのアクターを同時に扱う場面で使用されます。 ゲーム進行や難易度調整に応じて、スポーン間隔やパラメータを動的に変更することも可能です。

Constructor & Destructor Documentation

◆ ADungeonActorSpawnDirector()

ADungeonActorSpawnDirector::ADungeonActorSpawnDirector ( const FObjectInitializer &  objectInitializer)
explicit

コンストラクタ

Author
Shun Moriya

A spawner class that spawns actors at regular intervals. ADungeonActorSpawnDirector provides the ability to spawn actors in the game at specified intervals. The type of actor to be spawned and the probability of its occurrence are defined by the FDungeonSpawnActorParameter structure.

This class is used for spawn control with randomness and in situations where multiple types of actors are handled simultaneously. The spawn interval and parameters can be changed dynamically according to game progression or difficulty adjustment.

一定間隔でアクターをスポーンするスポナークラス。 ADungeonActorSpawnDirector は、指定された間隔でゲーム内にアクターを生成する機能を提供します。 スポーン対象となるアクターの種類や発生確率は、FDungeonSpawnActorParameter 構造体によって定義されます。

本クラスはランダム性を持つスポーン制御や、複数タイプのアクターを同時に扱う場面で使用されます。 ゲーム進行や難易度調整に応じて、スポーン間隔やパラメータを動的に変更することも可能です。

◆ ~ADungeonActorSpawnDirector()

virtual ADungeonActorSpawnDirector::~ADungeonActorSpawnDirector ( )
overridevirtualdefault

デストラクタ

Member Data Documentation

◆ MaxSpawnedActorsInWorld

uint8 ADungeonActorSpawnDirector::MaxSpawnedActorsInWorld = 10
protected

Maximum number of actors to spawn. If this number is exceeded, the spawner will not spawn actors

アクターをスポーンする最大人数 この人数を超えるとスポナーはアクターをスポーンしません

◆ Root

TObjectPtr<USceneComponent> ADungeonActorSpawnDirector::Root
protected

ルートシーンコンポーネント

◆ SpawnActorParameters

TArray<FDungeonSpawnActorParameter> ADungeonActorSpawnDirector::SpawnActorParameters
protected

Specify the class type of the actor to be generated and its probability of occurrence.

生成対象となるアクターのクラス型とその発生確率を指定して下さい。

◆ SpawnIntervalTime

float ADungeonActorSpawnDirector::SpawnIntervalTime = 60.f
protected

Interval to spawn actors

アクターをスポーンする間隔


The documentation for this class was generated from the following files: