Dungeon Generator
1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
|
#include <DungeonMainLevelScriptActor.h>
Public Member Functions | |
ADungeonMainLevelScriptActor (const FObjectInitializer &objectInitializer) | |
virtual | ~ADungeonMainLevelScriptActor () override=default |
void | OnPreDungeonGeneration (ADungeonGenerateActor *dungeonGenerateActor) |
void | OnPostDungeonGeneration (ADungeonGenerateActor *dungeonGenerateActor, const bool result) |
UDungeonPartition * | Find (const FVector &worldLocation) const noexcept |
const FVector & | GetActiveExtents () const noexcept |
bool | IsEnableLoadControl () const noexcept |
void | EnableLoadControl (const bool enable) noexcept |
virtual void | PreInitializeComponents () override |
virtual void | EndPlay (const EEndPlayReason::Type endPlayReason) override |
virtual void | Tick (float deltaSeconds) override |
Protected Attributes | |
TArray< TObjectPtr< UDungeonPartition > > | DungeonPartitions |
float | ActivationRangeScale = 1.0f |
uint8 | MaxShadowCastingPointAndSpotLights = 12 |
bool | bEnableLoadControl = true |
This class manages the DungeonComponentActivatorComponent validity within a runtime-generated dungeon. The dungeon is partitioned into a specified range of partitions, and the components registered in the partitions component registered in the partition.
ランタイム生成ダンジョン内のDungeonComponentActivatorComponent有効性を管理するクラスです。 ダンジョンを指定の範囲のパーティションで区切り、パーティションに登録されたコンポーネントの アクティブ性を制御します。
|
explicit |
コンストラクタ
|
overridevirtualdefault |
デストラクタ
|
noexcept |
Enables or disables load control
負荷コントロールを有効または無効にします
|
noexcept |
Find DungeonPartition by world location
ワールド座標からDungeonPartitionを検索します
|
inlinenoexcept |
Get AABB Extents to determine if it is around the player
プレイヤー周辺と判断するためのAABBのExtentsを取得します
|
noexcept |
Is load control effective?
負荷コントロールが有効か取得します
void ADungeonMainLevelScriptActor::OnPostDungeonGeneration | ( | ADungeonGenerateActor * | dungeonGenerateActor, |
const bool | result | ||
) |
Called after dungeon generation
ダンジョン生成後に呼ばれます
void ADungeonMainLevelScriptActor::OnPreDungeonGeneration | ( | ADungeonGenerateActor * | dungeonGenerateActor | ) |
Called before dungeon generation
ダンジョン生成前に呼ばれます
|
protected |
Scaling factor of the range used for the activation decision. If 1.0, the set distance is used as is. Larger values increase the effective range, smaller values decrease it.
アクティベーション判定に用いる範囲のスケーリング係数。 1.0 の場合は設定された距離をそのまま使用します。 値を大きくすると有効範囲が広がり、小さくすると狭まります。
|
protected |
Load control effectiveness 負荷コントロールの有効性
|
protected |
レベル内のダンジョンパーティエーション
|
protected |
Maximum number of point lights or spotlights casting shadows Unlimited if 0
ポイントライトまたはスポットライトの影を落とす最大数 0ならば無制限