Dungeon Generator  1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
UDungeonMiniMap Class Reference

#include <DungeonMiniMap.h>

Inheritance diagram for UDungeonMiniMap:

Public Member Functions

 UDungeonMiniMap (const FObjectInitializer &ObjectInitializer)
 
virtual ~UDungeonMiniMap () override=default
 
void AddTexture (UTexture2D *texture)
 
float GetGridSize () const noexcept
 
void SetGridSize (const float gridSize)
 
float GetWorldToTextureScale () const noexcept
 
void SetWorldToTextureScale (const float worldToTextureScale)
 
void Add (const int32 elevation)
 
FVector2D TransformWorldToTexture (const FVector worldLocation) const noexcept
 
int32 TransformWorldToLayer (const float worldElevation) const noexcept
 

Protected Attributes

TArray< TObjectPtr< UTexture2D > > Textures
 
TArray< int32 > Elevations
 
float WorldToVoxelScale = 1.f
 
float WorldToTextureScale = 1.f
 

Detailed Description

A mini-map of the dungeon generated in the editor It contains the mini-map textures of each floor and the information about the conversion from world coordinates to texture coordinates.

エディターで生成されたダンジョンのミニマップ 各フロアのミニマップテクスチャと、ワールド座標からテクスチャ座標への変換情報 ワールド座標からテクスチャ座標への変換に関する情報が含まれています。

Constructor & Destructor Documentation

◆ UDungeonMiniMap()

UDungeonMiniMap::UDungeonMiniMap ( const FObjectInitializer &  ObjectInitializer)
inlineexplicit

コンストラクタ

◆ ~UDungeonMiniMap()

virtual UDungeonMiniMap::~UDungeonMiniMap ( )
overridevirtualdefault

デストラクタ

Member Function Documentation

◆ Add()

void UDungeonMiniMap::Add ( const int32  elevation)
inline

階層毎の標高(グリッド空間)を設定します

◆ AddTexture()

void UDungeonMiniMap::AddTexture ( UTexture2D *  texture)
inline

テクスチャを追加

◆ GetGridSize()

float UDungeonMiniMap::GetGridSize ( ) const
inlinenoexcept

グリッドサイズを取得します

◆ GetWorldToTextureScale()

float UDungeonMiniMap::GetWorldToTextureScale ( ) const
inlinenoexcept

ワールド空間からテクスチャ空間へ変換するスケール値を取得します

◆ SetGridSize()

void UDungeonMiniMap::SetGridSize ( const float  gridSize)
inline

グリッドサイズを設定します

◆ SetWorldToTextureScale()

void UDungeonMiniMap::SetWorldToTextureScale ( const float  worldToTextureScale)
inline

ワールド空間からテクスチャ空間へ変換するスケール値を設定します

◆ TransformWorldToLayer()

int32 UDungeonMiniMap::TransformWorldToLayer ( const float  worldElevation) const
noexcept

Conversion from World space to texture layer ワールド空間からテクスチャーレイヤーへの変換

A mini-map of the dungeon generated in the editor It contains the mini-map textures of each floor and the information about the conversion from world coordinates to texture coordinates.

Author
Shun Moriya

◆ TransformWorldToTexture()

FVector2D UDungeonMiniMap::TransformWorldToTexture ( const FVector  worldLocation) const
inlinenoexcept

Conversion from World space to texture space ワールド空間からテクスチャ空間への変換

Member Data Documentation

◆ Elevations

TArray<int32> UDungeonMiniMap::Elevations
protected

Elevation per level 階層毎の標高

◆ Textures

TArray<TObjectPtr<UTexture2D> > UDungeonMiniMap::Textures
protected

Dungeon mini-map textures for each level 階層毎のミニマップテクスチャー

◆ WorldToTextureScale

float UDungeonMiniMap::WorldToTextureScale = 1.f
protected

Transformation scale from world space to texture space ワールド空間からテクスチャ空間への変換スケール

◆ WorldToVoxelScale

float UDungeonMiniMap::WorldToVoxelScale = 1.f
protected

Transformation scale from world space to grid space ワールド空間からグリッド空間への変換スケール


The documentation for this class was generated from the following files: