Dungeon Generator
1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
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#include <DungeonMiniMapWidget.h>
Public Member Functions | |
UDungeonMiniMapWidget (const FObjectInitializer &objectInitializer) | |
virtual | ~UDungeonMiniMapWidget () override=default |
void | DrawCircle (const FVector &worldLocation, const float worldRadius) |
void | DrawRectangle (const FBox &bounds) |
bool | TransformWorldToRadarWithLayer (FVector2D &radarLocation, const FVector &actorWorldLocation) const noexcept |
void | IconRegisterOrSet (const int32 iconIndex, const AActor *actor, const int32 zOrder) |
void | IconUnregister (const AActor *actor) |
void | IconUnregisterAll () |
Protected Member Functions | |
virtual void | NativePreConstruct () override |
virtual void | NativeTick (const FGeometry &geometry, float inDeltaTime) override |
Protected Attributes | |
bool | bGenerateDungeonMiniMapTextureLayer = true |
bool | bCreateMaskTexture = true |
bool | bIsMapNorthUp = false |
bool | bGenerateMinimapTextureWithSize = false |
int32 | TextureWidth = 512 |
int32 | DotScale = 20 |
float | PlayerVisibleRadius = 1000.f |
TObjectPtr< UMaterial > | OutMaterial |
TObjectPtr< UMaterialInstanceDynamic > | OutMaterialInstanceDynamic |
FName | BaseTextureName = TEXT("BaseTexture") |
FName | MaskTextureName = TEXT("MaskTexture") |
TObjectPtr< UImage > | OutImage |
TObjectPtr< UDungeonIconWidget > | OutIconWidget |
float | CameraYaw = 0.f |
float | PlayerYaw = 0.f |
Helper class for displaying a minimap
ミニマップを表示するためのヘルパークラスです
Widgetが持つプレイヤーの情報を元にミニマップテクスチャを出力します
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explicit |
constructor コンストラクタ
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overridevirtualdefault |
Destructor デストラクタ
void UDungeonMiniMapWidget::DrawCircle | ( | const FVector & | worldLocation, |
const float | worldRadius | ||
) |
Drawing a circle on a texture mask
テクスチャマスクに円を描画
void UDungeonMiniMapWidget::DrawRectangle | ( | const FBox & | bounds | ) |
Drawing a rectangle on a texture mask
テクスチャマスクに矩形を描画
void UDungeonMiniMapWidget::IconRegisterOrSet | ( | const int32 | iconIndex, |
const AActor * | actor, | ||
const int32 | zOrder | ||
) |
Find the id and set the coordinates. Same as Register for new.
idを検索して座標を設定します。新規の場合はRegisterと同様。
void UDungeonMiniMapWidget::IconUnregister | ( | const AActor * | actor | ) |
Unregister id
idを登録解除します
void UDungeonMiniMapWidget::IconUnregisterAll | ( | ) |
Unregister all
全て登録解除します
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noexcept |
The same texture layer can be converted from world space to radar space
同じテクスチャレイヤーならワールド空間からレーダー空間に変換します
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protected |
Name of the parameter to be written as the texture of the map (texture parameter in OutMaterial)
地図のテクスチャとして書き出すパラメータ名(OutMaterial内のテクスチャパラメータ)
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protected |
Generate texture masks at the same time if enabled 有効ならテクスチャマスクも同時に生成します
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protected |
If enabled, generates a DungeonMiniMapTextureLayer If disabled, uses the already generated DungeonMiniMapTextureLayer
有効なら、DungeonMiniMapTextureLayerを生成します 無効なら、生成済みのDungeonMiniMapTextureLayerを利用します
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protected |
if enabled, generates a texture for the minimap with the specified texture size if disabled, generates a texture for the minimap with a scale value per dot
有効なら、テクスチャサイズを指定してミニマップのテクスチャを生成します 無効なら、1ドットあたりのスケール値を指定してミニマップのテクスチャを生成します
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protected |
If enabled, the mini-map will be north side up If disabled, the mini-map will be placed with the player's front side up.
有効なら、ミニマップは北側が上になります 無効なら、ミニマップはプレイヤーの正面が上になります
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protected |
Yaw angle on minimap of player camera
プレイヤーカメラのミニマップ上のヨー角
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protected |
Scale per dot when generating the texture for the minimap
ミニマップのテクスチャを生成する時の1ドットあたりのスケール
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protected |
Name of the parameter to be written as the mask texture (texture parameter in OutMaterial)
マスクのテクスチャとして書き出すパラメータ名(OutMaterial内のテクスチャパラメータ)
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protected |
Widget for icon drawing When bound to a DungeonIconWidget widget named OutIconWidget, You can use functions related to icons to display icons on the minimap.
アイコン描画のためのウィジット OutIconWidgetという名前のDungeonIconWidgetウィジットにバインドすると、 アイコンに関する関数を使ってミニマップ上にアイコンを表示する事ができます。
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protected |
Output destination for position and rotation of the minimap image based on the player and camera. Bind to an Image widget named OutImage.
プレイヤーやカメラを元にミニマップ画像の位置や回転の出力先です。 OutImageという名前のImageウィジットにバインドします。
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protected |
Destination material
出力先マテリアル
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protected |
Output destination material (material for rewriting) 出力先マテリアル(書き換え用マテリアル)
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protected |
Area within which the mask texture will be hollowed out. the radius from the player. Units are in centimeters.
マスクテクスチャーをくりぬく範囲 プレイヤーからの半径を指定して下さい。単位はセンチメートル。
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protected |
Yaw angle on the player's minimap
プレイヤーのミニマップ上のヨー角
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protected |
Texture size when generating minimap textures
ミニマップのテクスチャを生成する時のテクスチャサイズ