#include <DungeonSubLevelDatabase.h>
- Author
- Shun Moriya
- Copyright
- 2023- Shun Moriya All Rights Reserved. Sub-level information to replace dungeon rooms ダンジョン生成サブレベルデータベース
◆ UDungeonSubLevelDatabase()
UDungeonSubLevelDatabase::UDungeonSubLevelDatabase |
( |
const FObjectInitializer & |
ObjectInitializer | ) |
|
|
explicit |
constructor
- Author
- Shun Moriya
- Copyright
- 2023- Shun Moriya All Rights Reserved.
◆ ~UDungeonSubLevelDatabase()
virtual UDungeonSubLevelDatabase::~UDungeonSubLevelDatabase |
( |
| ) |
|
|
overridevirtualdefault |
◆ Build()
void UDungeonSubLevelDatabase::Build |
( |
| ) |
|
Generate voxel data. Be sure to build when parameters are changed.
ボクセルデータを生成します。 パラメータを変更した時は必ずビルドして下さい。
◆ GetDungeonRoomLocator()
const TArray< const FDungeonRoomLocator > & UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomLocator |
( |
| ) |
const |
|
noexcept |
◆ GetDungeonRoomLocatorMaxDrawCount()
int32 UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomLocatorMaxDrawCount |
( |
| ) |
const |
|
noexcept |
抽選して配置するサブレベルの最大抽選回数を取得します。
◆ GetDungeonRoomRegister()
const TArray< const FDungeonRoomRegister > & UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomRegister |
( |
| ) |
const |
|
noexcept |
◆ GetGridSize()
Get grid size グリッドサイズを取得します
◆ PreSave()
void UDungeonSubLevelDatabase::PreSave |
( |
FObjectPreSaveContext |
SaveContext | ) |
|
|
overridevirtual |
セーブ前に通知される関数 Cook前のBuildに使用しています
◆ SetGridSize()
Set grid size グリッドサイズを設定します
◆ DungeonRoomLocator
Specify the database in which the sublevels to be drawn and placed are registered.
抽選して配置するサブレベルを登録したデータベースを指定して下さい。
◆ DungeonRoomLocatorMaxDrawCount
int32 UDungeonSubLevelDatabase::DungeonRoomLocatorMaxDrawCount = 0 |
|
protected |
Specify the maximum number of draws for the sublevels to be drawn and placed. If 0, all Random Sublevels will be drawn.
抽選して配置するサブレベルの最大抽選回数を指定してください。 0ならRandom Sublevelを全て抽選します。
◆ DungeonRoomRegister
Specify the database in which the sublevels to be placed are registered.
配置するサブレベルを登録したデータベースを指定して下さい。
◆ GoalRoom
Places the specified sublevel in the goal room If LevelPath is not set, the room is automatically generated.
指定されたサブレベルをゴールの部屋に配置する。 LevelPathが設定されていない場合、部屋は自動的に生成されます。
◆ GridSize
float UDungeonSubLevelDatabase::GridSize = 400.f |
|
protected |
Horizontal grid size. The grid size is set from GridSize of DungeonSubLevelScriptActor.
水平方向のグリッドサイズです。 グリッドサイズはDungeonSubLevelScriptActorのGridSizeで設定します。
◆ StartRoom
Places the specified sublevel in the starting room If LevelPath is not set, the room is automatically generated.
指定されたサブレベルを開始ルームに配置する。 LevelPathが設定されていない場合、部屋は自動的に生成されます。
◆ VerticalGridSize
float UDungeonSubLevelDatabase::VerticalGridSize = 400.f |
|
protected |
Vertical grid size. The grid size is set by GridSize in DungeonSubLevelScriptActor.
垂直方向のグリッドサイズです。 グリッドサイズはDungeonSubLevelScriptActorのGridSizeで設定します。
The documentation for this class was generated from the following files:
- DungeonSubLevelDatabase.h
- DungeonSubLevelDatabase.cpp