Dungeon Generator  1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
UDungeonSubLevelDatabase Class Reference

#include <DungeonSubLevelDatabase.h>

Inheritance diagram for UDungeonSubLevelDatabase:

Public Member Functions

 UDungeonSubLevelDatabase (const FObjectInitializer &ObjectInitializer)
 
virtual ~UDungeonSubLevelDatabase () override=default
 
const FDungeonRoomRegisterGetStartRoom () const
 
const FDungeonRoomRegisterGetGoalRoom () const
 
const TArray< const FDungeonRoomRegister > & GetDungeonRoomRegister () const noexcept
 
const TArray< const FDungeonRoomLocator > & GetDungeonRoomLocator () const noexcept
 
int32 GetDungeonRoomLocatorMaxDrawCount () const noexcept
 
FDungeonGridSize GetGridSize () const noexcept
 
void SetGridSize (const FDungeonGridSize &gridSize) noexcept
 
void Build ()
 
virtual void PreSave (FObjectPreSaveContext SaveContext) override
 

Protected Attributes

float GridSize = 400.f
 
float VerticalGridSize = 400.f
 
FDungeonRoomRegister StartRoom
 
FDungeonRoomRegister GoalRoom
 
TArray< FDungeonRoomRegisterDungeonRoomRegister
 
int32 DungeonRoomLocatorMaxDrawCount = 0
 
TArray< FDungeonRoomLocatorDungeonRoomLocator
 

Detailed Description

Author
Shun Moriya

Constructor & Destructor Documentation

◆ UDungeonSubLevelDatabase()

UDungeonSubLevelDatabase::UDungeonSubLevelDatabase ( const FObjectInitializer &  ObjectInitializer)
explicit

constructor

Author
Shun Moriya

◆ ~UDungeonSubLevelDatabase()

virtual UDungeonSubLevelDatabase::~UDungeonSubLevelDatabase ( )
overridevirtualdefault

destructor

Member Function Documentation

◆ Build()

void UDungeonSubLevelDatabase::Build ( )

Generate voxel data. Be sure to build when parameters are changed.

ボクセルデータを生成します。 パラメータを変更した時は必ずビルドして下さい。

◆ GetDungeonRoomLocator()

const TArray< const FDungeonRoomLocator > & UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomLocator ( ) const
noexcept

Get the dungeon room information array

Returns
Array of FDungeonRoomLocator

◆ GetDungeonRoomLocatorMaxDrawCount()

int32 UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomLocatorMaxDrawCount ( ) const
noexcept

抽選して配置するサブレベルの最大抽選回数を取得します。

◆ GetDungeonRoomRegister()

const TArray< const FDungeonRoomRegister > & UDungeonSubLevelDatabase::GetDungeonRoomRegister ( ) const
noexcept

Get the dungeon room information array

Returns
Array of FDungeonRoomLocator

◆ GetGridSize()

FDungeonGridSize UDungeonSubLevelDatabase::GetGridSize ( ) const
noexcept

Get grid size グリッドサイズを取得します

◆ PreSave()

void UDungeonSubLevelDatabase::PreSave ( FObjectPreSaveContext  SaveContext)
overridevirtual

セーブ前に通知される関数 Cook前のBuildに使用しています

◆ SetGridSize()

void UDungeonSubLevelDatabase::SetGridSize ( const FDungeonGridSize gridSize)
noexcept

Set grid size グリッドサイズを設定します

Member Data Documentation

◆ DungeonRoomLocator

TArray<FDungeonRoomLocator> UDungeonSubLevelDatabase::DungeonRoomLocator
protected

Specify the database in which the sublevels to be drawn and placed are registered.

抽選して配置するサブレベルを登録したデータベースを指定して下さい。

◆ DungeonRoomLocatorMaxDrawCount

int32 UDungeonSubLevelDatabase::DungeonRoomLocatorMaxDrawCount = 0
protected

Specify the maximum number of draws for the sublevels to be drawn and placed. If 0, all Random Sublevels will be drawn.

抽選して配置するサブレベルの最大抽選回数を指定してください。 0ならRandom Sublevelを全て抽選します。

◆ DungeonRoomRegister

TArray<FDungeonRoomRegister> UDungeonSubLevelDatabase::DungeonRoomRegister
protected

Specify the database in which the sublevels to be placed are registered.

配置するサブレベルを登録したデータベースを指定して下さい。

◆ GoalRoom

FDungeonRoomRegister UDungeonSubLevelDatabase::GoalRoom
protected

Places the specified sublevel in the goal room If LevelPath is not set, the room is automatically generated.

指定されたサブレベルをゴールの部屋に配置する。 LevelPathが設定されていない場合、部屋は自動的に生成されます。

◆ GridSize

float UDungeonSubLevelDatabase::GridSize = 400.f
protected

Horizontal grid size. The grid size is set from GridSize of DungeonSubLevelScriptActor.

水平方向のグリッドサイズです。 グリッドサイズはDungeonSubLevelScriptActorのGridSizeで設定します。

◆ StartRoom

FDungeonRoomRegister UDungeonSubLevelDatabase::StartRoom
protected

Places the specified sublevel in the starting room If LevelPath is not set, the room is automatically generated.

指定されたサブレベルを開始ルームに配置する。 LevelPathが設定されていない場合、部屋は自動的に生成されます。

◆ VerticalGridSize

float UDungeonSubLevelDatabase::VerticalGridSize = 400.f
protected

Vertical grid size. The grid size is set by GridSize in DungeonSubLevelScriptActor.

垂直方向のグリッドサイズです。 グリッドサイズはDungeonSubLevelScriptActorのGridSizeで設定します。


The documentation for this class was generated from the following files: