Dungeon Generator  1.6.6
Procedural 3D dungeon generator plugin for Unreal Engine 5. Easy generation of levels, mini-maps and missions.
UDungeonInteriorDatabase Class Reference

#include <DungeonInteriorDatabase.h>

Inheritance diagram for UDungeonInteriorDatabase:

Public Member Functions

 UDungeonInteriorDatabase (const FObjectInitializer &ObjectInitializer)
 
virtual ~UDungeonInteriorDatabase () override=default
 
TArray< FDungeonInteriorPartsSelect (const TArray< FString > &interiorTags, const std::shared_ptr< dungeon::Random > &random) const
 
template<typename Function >
void EachVegetationParts (Function &&function) const
 
const TArray< FDungeonVegetationParts > & GetVegetationParts () const
 
void Build ()
 
virtual void PreSave (FObjectPreSaveContext SaveContext) override
 

Protected Attributes

TArray< FDungeonInteriorPartsParts
 
TArray< FDungeonVegetationPartsVegetationParts
 

Detailed Description

Dungeon interior database ダンジョン内装データベース

Constructor & Destructor Documentation

◆ UDungeonInteriorDatabase()

UDungeonInteriorDatabase::UDungeonInteriorDatabase ( const FObjectInitializer &  ObjectInitializer)
inlineexplicit

constructor

コンストラクタ

◆ ~UDungeonInteriorDatabase()

virtual UDungeonInteriorDatabase::~UDungeonInteriorDatabase ( )
overridevirtualdefault

destructor

デストラクタ

Member Function Documentation

◆ Build()

void UDungeonInteriorDatabase::Build ( )

Generate voxel data. Be sure to build when parameters are changed.

インテリアデータを生成します。 パラメータを変更した時は必ずビルドして下さい。

◆ EachVegetationParts()

template<typename Function >
void UDungeonInteriorDatabase::EachVegetationParts ( Function &&  function) const
inline

Iterate vegetation parts

植生パーツを反復します

◆ GetVegetationParts()

const TArray< FDungeonVegetationParts > & UDungeonInteriorDatabase::GetVegetationParts ( ) const
inline

Iterate vegetation parts

植生パーツを取得します

◆ PreSave()

void UDungeonInteriorDatabase::PreSave ( FObjectPreSaveContext  SaveContext)
overridevirtual

セーブ前に通知される関数 Cook前のBuildに使用しています

◆ Select()

TArray< FDungeonInteriorParts > UDungeonInteriorDatabase::Select ( const TArray< FString > &  interiorTags,
const std::shared_ptr< dungeon::Random > &  random 
) const

Selects FDungeonInteriorParts that match interiorTags

interiorTagsに一致するFDungeonInteriorPartsを選択します。

Author
Shun Moriya

Member Data Documentation

◆ Parts

TArray<FDungeonInteriorParts> UDungeonInteriorDatabase::Parts
protected

Interior Parts

インテリアパーツ

◆ VegetationParts

TArray<FDungeonVegetationParts> UDungeonInteriorDatabase::VegetationParts
protected

Vegetation Parts

植生パーツ


The documentation for this class was generated from the following files: