Change Log
20250619-1.6.23 (52)
Changes
- Modified to switch between wall, ceiling, and column component types
- Revised culling distances
- Cleaned up assets by adding comments and removing incorrect nodes in BPs
- Fixed several bugs
変更点
- 壁、天井、柱のコンポーネントの種類を切り替えられるように変更
- カリング距離を見直し
- BP内のコメント追加や不正ノードの除去などアセットを整理
- いくつかの不具合を修正
20250607-1.6.22 (51)
Changes
- Unreal Engine 5.6 support
- Moved DungeonRoomSensor's Initialize timing to after interior creation
- Changed the drawing method of RandomTransform in DungeonRoomSensor
- Fixed some bugs
変更点
- Unreal Engine 5.6対応
- DungeonRoomSensorのInitializeタイミングを内装生成後に移動
- DungeonRoomSensorのRandomTransformの抽選方法を変更
- いくつかの不具合を修正
20250603-1.6.21 (50)
Changes
- Changed to run Build for interiors and sublevels before Cook
- Fixed problem with interior stair landings getting trapped
- Reduced problem with enemies being buried
- Fixed several bugs
変更点
- Cook前にインテリアとサブレベルのBuildを実行するように変更
- 室内の階段の踊り場が閉じ込められる問題を修正
- 敵が埋没する問題を軽減
- いくつかの不具合を修正
20250601-1.6.20 (49)
Changes
- Discontinued support for DungeonAisleMeshSet and DungeonRoomMeshSet
- Fixed a bug that caused sublevels to be generated on top of each other
- Fixed a bug in which crossing decisions were being made without sublevels being released.
- Added option to generate structural columns in rooms
- Fixed several bugs
変更点
- DungeonAisleMeshSetとDungeonRoomMeshSetのサポートを終了
- サブレベルが重なって生成される不具合を修正
- サブレベルが解放されないまま交差判定が行われていた不具合を修正
- 部屋の中に構造柱の生成オプションを追加
- いくつかの不具合を修正
20250519-1.6.19 (48)
Changes
- Added minimap mask textures
- changed sublevel size and grid size to be set by DungeonSubLevelScriptActor
- Fixed several bugs
変更点
- ミニマップマスクテクスチャを追加
- サブレベルのサイズとグリッドサイズをDungeonSubLevelScriptActorで設定するように変更
- いくつかの不具合を修正
20150315-1.6.18 (47)
Changes
- Added ability to disable CastShadow for point lights and spotlights on candelabras above the second floor of a room
- Added ability to draw rectangles in the mask texture of the minimap
- added support for actor spawning on the aisle grid
- Extended the ability to specify the number of winning sublevels for random draws
- Fixed several bugs
変更点
- 部屋の二階以上の燭台のポイントライト、スポットライトのCastShadowを無効化できるよう追加
- ミニマップのマスクテクスチャに矩形を描画できるように追加
- 通路グリッドへのアクタースポーンに対応
- ランダム抽選するサブレベルの当選回数を指定できるように拡張
- いくつかの不具合を修正
20250301-1.6.17 (46)
Changes
- Added DungeonMeshSet draw method
- Changed DungeonMainLevelScriptActor load control availability to be configurable
- Changed navigation generation and culling distance for Instanced Static Mesh
- Added CastShadow validity control if point light and spot light are not Static
- Added mask texture for minimap
- Changed interiors to be generated for actors placed on sublevels
- modified plugin assets
- Fixed several bugs
変更点
- DungeonMeshSetの抽選方法を追加
- DungeonMainLevelScriptActorの負荷制御の有効性を設定可能に変更
- Instanced Static Meshのナビゲーション生成とカリング距離を変更
- ポイントライトとスポットライトがStatic以外ならCastShadowの有効性制御を追加
- ミニマップのマスクテクスチャを追加
- サブレベルに配置されたアクターにも内装を生成するように変更
- プラグインアセットを修正
- いくつかの不具合を修正
20250130-1.6.16 (45)
Changes
- Modified load reduction algorithm
- Fixed several bugs
変更点
- 負荷軽減アルゴリズムを変更
- いくつかの不具合を修正
20250122-1.6.15 (44)
Changes
- Fixed a problem where a gate was not formed when a staircase connected to a room.
- Changed the order in which vegetation is generated to after interiors
- Fixed several bugs
変更点
- 階段と部屋がつながった時に門ができていない不具合の修正
- 植生の生成順序をインテリアよりも後に変更
- いくつかの不具合を修正
20250108-1.6.14 (43)
Changes
- Fixed problem with incorrect distance from starting room
- Fixed several bugs
変更点
- スタート部屋からの距離が不正になる問題を修正
- いくつかの不具合を修正
20241218-1.6.13 (42)
Changes
- Support for Unreal Engine 5.5.1
- Fixed an issue where the starting position would be incorrect in rooms with 2 grids or less
- Fixed an issue where vegetation in the center of the room was appearing on the roof
- Added direction for Catwalk floors
- Fixed several bugs
変更点
- Unreal Engine 5.5.1対応
- 2グリッド以下の部屋で開始位置が不正になる問題を修正
- 部屋の中心の植生が屋根に出ていた問題を修正
- Catwalkの床の方向を追加
- いくつかの不具合を修正
20241027-1.6.12 (41)
Changes
- Deprecated DungeonAisleMeshSetDatabase and DungeonRoomMeshSetDatabase, and introduced DungeonMeshDatabase.
- Fixed an issue where rooms could exceed the maximum size.
- Resolved an issue where sublevels were not unloading properly.
- Fixed activation of main level partitioning during multiplayer
- Fixed several bugs
変更点
- DungeonAisleMeshSetDatabaseとDungeonRoomMeshSetDatabaseを非推奨にしてDungeonMeshDatabaseを新設しました
- 部屋が最大サイズよりも大きくなる問題を修正
- サブレベルが解放されない問題を修正
- マルチプレイヤー時のメインレベルのパーティエーションの有効化を修正
- いくつかの不具合を修正
20241017-1.6.11 (40)
Changes
- Added demo map
- modified content names
- Refactoring UCLASS attributes
- Fixed problem with rooms becoming larger than maximum size
- Fixed several bugs
変更点
- デモ用マップを追加
- コンテンツ名を修正
- UCLASS属性の見直し
- 部屋が最大サイズよりも大きくなる問題を修正
- いくつかの不具合を修正
20241005-1.6.10 (39)
Changes
- Review UCLASS attributes
- Fixed several bugs
変更点
- UCLASSの属性を見直し
- いくつかの不具合を修正
20240927-1.6.9 (38)
Changes
- Fixed a bug when sublevels were not specified
- Added assets available in the top view
変更点
- サブレベルを指定していない時の不具合を修正
- トップビューで利用可能なアセットを追加
20240926-1.6.8 (37)
Changes
- Fixed a bug in the GenerateDungeon function that caused StaticMesh generation to fail.
変更点
- GenerateDungeon関数でStaticMeshの生成に失敗する不具合を修正
20240915-1.6.7 (36)
Changes
- Added support for indoor staircase generation
- Added sublevels that prioritize generation
- Improved passageway generation
- Improved room separation method
- Fixed a bug that caused MissionGraph to generate levels that could not be cleared
- Fixed several bugs
変更点
- 室内の階段生成に対応
- 生成を優先するサブレベルを追加
- 通路生成の改善
- 部屋の分離方法の改善
- MissionGraphがクリアできないレベルを生成する不具合を修正
- いくつかの不具合を修正
20240901-1.6.6 (35)
Changes
- Added candidate number of levels
- Added automatic generation of Foliage
- Fixed problem with doors lining up
- Changed dungeon generation path
- Extensive refactoring
- Fixed several bugs
変更点
- 階層数の候補を追加
- Foliageの自動生成を追加
- ドアが並ぶ問題を修正
- ダンジョンの生成パスを変更
- 大規模なリファクタリングを実施
- いくつかの不具合を修正
20240812-1.6.5 (34)
Changes
- Fixed layer calculation for TransformWorldToRadarWithLayer
- Some refactoring
変更点
- TransformWorldToRadarWithLayerのレイヤー計算を修正
- いくつかのリファクタリングを実施
20240806-1.6.4 (33)
Changes
- Fixed crash during minimap generation in UE5.3
変更点
- UE5.3以前でミニマップの生成時にクラッシュする問題を修正
20240803-1.6.3 (32)
Changes
- Fixed incorrect spawn positions for small items used for interior decoration
- Fixed minimap textures not being output
- Trial version support
- Fixed several bugs
変更点
- 内装に使う小物のスポーン位置が不正になる問題を修正
- ミニマップテクスチャが出力されない問題を修正
- 体験版対応
- いくつかの不具合を修正
20240729-1.6.2 (31)
Changes
- Changed to generate the dungeon at the origin of DungeonGenerateActor.
- Added notifications for dungeon generation success and failure to DungeonGenerateActor.
- Added a list of PlayerStart locations moved to DungeonGenerateActor.
- Fixed several bugs.
変更点
- DungeonGenerateActorを原点にダンジョンを生成するように変更
- ダンジョン生成の成功と失敗の通知をDungeonGenerateActorに追加
- DungeonGenerateActorに移動したPlayerStartの一覧を追加
- いくつかの不具合を修正
20240707-1.6.1 (30)
Changes
- Fixed 'FindTeleportSpot' warning in HISM mode
- Added helper widget and function for minimap
- Improved complexity algorithm and generation stability of aisle
- Fixed several bugs
変更点
- HISM modeで起こる'FindTeleportSpot'警告を修正
- ミニマップの為のヘルパーウィジットと関数を追加
- 通路の複雑性アルゴリズムと生成の安定性を改善
- いくつかの不具合を修正
20240615-1.6.0 (29)
Changes
- Vertical and horizontal grid size can be set individually
- Random numbers in DungeonRoomSensorBase can be selected between synchronous and asynchronous
- Add start and end sublevels to MissionGraph
- Add information on whether a passage is a main line or a detour
- Improved complexity algorithm and generation stability of corridors
- Fixed several bugs
変更点
- グリッドサイズの垂直サイズと水平サイズを個別に設定可能
- DungeonRoomSensorBaseの乱数を同期と非同期から選択可能
- MissionGraphに開始と終了のサブレベルを対応
- 通路に幹線か迂回か情報を追加
- 通路の複雑性アルゴリズムと生成の安定性が改善
- いくつかの不具合を修正
20240529-1.5.14 (28)
Changes
- Include sublevel
PlayerStart
in the selection of the start position - Fixed several bugs
変更点
- サブレベルの
PlayerStart
をスタート位置の選択に含める - いくつかの不具合を修正
20240526-1.5.13 (27)
Changes
- Verified stable routing
- Fixed the search for the location of the gate in the starting room
- Fixed several bugs
変更点
- 安定した経路作成の検証
- 開始部屋の門の位置の検索を修正
- いくつかの不具合を修正
20240519-1.5.12 (26)
Changes
- Fixed wall exclusion information within sublevels
変更点
- サブレベル内の壁進入禁止情報を修正
20240512-1.5.11 (25)
Changes
- Changed so that candelabras can be spawned without pillars
- Added sub-level lottery establishment
- Fixed a bug with multiplayer support
- Changed room sensors, doors, candelabra, and interiors to spawn only on server
- Temporarily removed `Spawn on client
変更点
- 柱が無くても燭台をスポーンできるように変更
- サブレベルの抽選確立を追加
- マルチプレイヤー対応の不具合を修正
- 部屋センサー、ドア、燭台、インテリアはサーバーのみスポーンするように変更
Spawn on client
の一時的な廃止
20240424-1.5.10 (24)
Changes
- Added door generation probability to DungeonRoomSensor
- Unreal Engine 5.4 support
変更点
- ドアの生成確率をDungeonRoomSensorに追加
- Unreal Engine 5.4対応
20240327-1.5.9 (23)
Changes
- Fixed several bugs
変更点
- いくつかの不具合を修正
20240325-1.5.8 (22)
Changes
- パラメータへのコメントを追加
- 生成時の余白を追加
変更点
- Added comments to parameters
- Added margins for generation
20240223-1.5.7 (21)
Changes
- Changed to discard Editor-only actors at runtime generation
- Fixed several bugs
変更点
- ランタイム生成時にEditorのみのアクターを破棄するように変更
- いくつかの不具合を修正
20240210-1.5.6 (20)
Changes
- Added rules for generating torch
- Fixed several bugs
変更点
- 燭台の生成ルールを追加
- いくつかの不具合を修正
20240201-1.5.5 (19)
Changes
- Extended the ability to choose to spawn actors in the client
変更点
- クライアントでのアクターのスポーンを選択できるように拡張
20240129-1.5.4 (18)
Changes
- Fixed a replication bug.
変更点
- レプリケーションの不具合を修正
20240126-1.5.3 (17)
Changes
- Discontinued support for Unreal Engine 4
- Changed door generation to before room sensors
- Added function to get door from sensor
- Added function to get candlestick from sensor
- Added MissionGraph validity specification
- Added complex passage generation
- Added dungeon generation mode with no hierarchy
- Replication changed to standard enabled
変更点
- Unreal Engine 4のサポートを終了
- ドアの生成を部屋のセンサーの前に変更
- センサーからドアを取得する関数を追加
- センサーから燭台を取得する関数を追加
- MissionGraph有効性の指定を追加
- 複雑な通路の生成を追加
- 階層のないダンジョン生成モードを追加
- レプリケーションを標準で有効に変更
20231211-1.5.2 (16)
Changes
- Fixed a bug that prevented specifying doors.
変更点
- ドアを指定できない不具合を修正
20231202-1.5.1 (15)
Changes
- Support for Android (UE5.3 only)
- Added a system to support load reduction
- Added a system for specifying the prohibition of generating walls and doors to level streaming
- Fixed several bugs
変更点
- Androidに対応 (UE5.3のみ)
- 負荷軽減をサポートするシステムを追加
- レベルストリーミングに壁やドアの生成禁止を指定するシステムを追加
- いくつかの不具合を修正
20231022-1.5.0 (14)
Changes
- Added room and passageway mesh set assets
- Fixed some bugs
変更点
- 部屋と通路のメッシュセットアセットを追加
- いくつかの不具合を修正
20230930-1.4.8 (13)
Changes
- Fixed a bug when the start room was not set
変更点
- スタート部屋を未設定の時の不具合を修正
20230920-1.4.7 (12)
Changes
- Register dungeon mesh in DungeonPartsDatabase asset
- Fixed some bugs
変更点
- DungeonPartsDatabaseアセットにダンジョンのメッシュを登録
- いくつかの不具合を修正
20230908-1.4.6 (11)
Changes
- Support for Unreal Engine 5.3
- Unreal Engine 4 no longer supported
- Support for loading sublevels in the start and finish rooms
- Added plug-in content
変更点
- Unreal Engine 5.3に対応
- Unreal Engine 4のサポートを終了
- スタート部屋、ゴール部屋のサブレベル読み込みに対応
- プラグインコンテンツの追加
20230901-1.4.5 (10)
Changes
- Modified to generate dungeons on a flat surface if room merging or room margins are less than 1
- Added minimap information asset
- Added world space to texture space conversion class
- modified paths for plugin content
- Added sample data to plugin, eliminated dungeon hierarchy specification
- Fixed cache misalignment in system tags
- Started network functionality verification
- Moved PlayerStart off center of start room if more than one PlayerStart was installed
変更点
- 部屋の結合または部屋の余白が1以下ならば平面にダンジョンを生成するように修正
- ミニマップ情報アセットを追加
- ワールド空間からテクスチャ空間への変換クラスを追加
- プラグインコンテンツのパスを修正
- プラグインにサンプルデータを追加、ダンジョンの階層指定を廃止
- システムタグのキャッシュずれを修正
- ネットワーク機能検証開始
- PlayerStartが複数設置されていた場合はスタート部屋の中心からずらして配置
20230801-1.4.4 (9)
Changes
- Interior Decorator beta version released
- Added interior assets
- Fixed some bugs
変更点
- インテリアデコレーターベータ版リリース
- インテリアアセットを追加
- いくつかの不具合を修正
20230514-1.4.3 (8)
Changes
- Interior Decorator Verification
- Removed sample models as plug-in assets were added
変更点
- インテリアデコレーターの検証
- プラグインアセットを追加に伴ってサンプルモデルを削除
20230514-1.4.2 (7)
Changes
- UE5.2 support
- Supports sub-level merging
- Copy LevelStreaming actors in editor mode to level
変更点
- Unreal Engine 5.2に対応
- サブレベルのマージに対応
- エディタモードの LevelStreamingアクターをレベルにコピー
20230409-v1.4.1 (6)
Changes
- Confirmed that the package can be created.
- Add a test that generates pre-created sublevels in the room.
- Add a test for vertical margins.
- Add a test generation of minimap texture assets.
変更点
- パッケージが作成できることを確認
- 部屋にあらかじめ作成されたサブレベルを生成するテスト
- 垂直マージンのテスト
- ミニマップのテクスチャアセットの生成テスト
20230403-v1.4.0 (5)
Changes
- Generate mini-maps in two types of pixel size and resolution (dots/meters)
変更点
- ミニマップをピクセルサイズと解像度(ドット/メートル)の二種類から生成
20230321-v1.3.1 (4)
Changes
- Fixed mini-map generationo fail.
変更点
- ミニマップ生成時にクラッシュする問題を修正
20230319-v1.3.0 (3)
Changes
- Supports mini-maps
変更点
- ミニマップに対応
20230316-v1.2.0 (2)
Changes
- Compatible with Unreal Engine 4.27.2
変更点
- Unreal Engine 4.27.2に対応
20230308-v1.0.1 (1)
Changes
- Fixed hang-up when referencing minimap textures when dungeon creation fails.
- Changed random room placement method to be more randomly distributed.
- Improved dungeon creation speed.
変更点
- ダンジョン生成に失敗した時にミニマップのテクスチャを参照するとハングアップする問題を修正
- 部屋のランダム配置方法をよりランダムに分散するよう変更
- ダンジョン生成速度を改善
20230303-v1.0.0 (0)
Changes
- Initial release version
変更点
- 初回リリース版